BayramlarCəmiyyətƏdəbiyyatMifologiyaSosialTarix

Bahar Qızı : Motivin Folklor, Şifahi Xalq Ədəbiyyatında Yeri

Bahar qızı obrazı minilliklər boyu Azərbaycan xalqının şifahi yaradıcılığında, mifologiyasında, mərasim və inanclarında, eləcə də ədəbiyyat və sənət aləmində xüsusi yer tutub. Bu anlayış bir tərəfdən təbiətin canlanmasını, yeniləşməsini, dirçəliş və ümid rəmzini, digər tərəfdən isə insanın bahara, yeniliyə, təmizliyə, gözəlliyə olan məhəbbətini təcəssüm etdirir. Bahar qızı təxəyyülümüzdə təravətli, gülərüz, saf və ruhən güclü qadın obrazı kimi formalaşıb. Folklor və etnoqrafiyada o, həm də Novruz bayramının əsas rəmzlərindən sayılır və yazın, bolluğun, ruzi və firavanlığın xəbərçisi kimi qəbul edilir.

Bahar qızı obrazı qədim türklərdən, İran və Anadolu mədəniyyətlərindən, Qafqaz xalqlarının mifoloji ənənələrindən gələn kollektiv şüurun məhsuludur. Bahar fəslində təbiətin dirçəlməsi, torpağın canlanması və ilk çiçəklərin açılması insan təfəkküründə bu gözəlliyin, təzəliyin və bərəkətin qadın simasında təsəvvür olunmasına zəmin yaradıb. Beləliklə, Bahar qızı yalnız təbiət hadisəsi yox, həm də ruhani bir obraz kimi yaşayıb və folklorumuzun ayrılmaz hissəsinə çevrilib.

Reklam

turkiyede tehsil

Bahar qızı motivinin folklor və şifahi xalq ədəbiyyatında yeri

Azərbaycan xalqının şifahi yaradıcılığında Bahar qızı haqqında onlarla bayatı, layla, nağıl, tapmaca, mərasim nəğməsi və rəvayət var. Ən məşhur nümunələr Novruz bayramı ilə bağlı mərasimlərdə səsləndirilən “Bahar gəldi, Bahar qızı”, “Bahar qızın gətirdiyi bərəkət”, “Çiçək donlu Bahar qızı” motivləridir. Bu mətnlərdə Bahar qızı həm yeniliyin, həm də insanın arzu və ümidlərinin təcəssümü kimi təqdim olunur. Uşaq oyunlarında və mərasim oyunlarında Bahar qızının gəlməsi ilə yazın başladığına inam formalaşıb.

Bayatılarda Bahar qızının gəlişi ümidi, sevinc və məhəbbət mesajları ilə müşayiət olunur:
Bahar gəldi, Bahar qızı,
Açdı güllər, sındı qışı,
Rəngarəngdir hər bir yanı,
Gülüşündən açır yazı.

Nağıllarda və tapmacalarda Bahar qızı personajı sınaqdan keçən, güc, mərhəmət, gözəllik və zəhmət simvolu olan bir obraz kimi verilir. Onun simasında təbiətin oyanışı, insan həyatına yenilik və firavanlıq gətirməsi ön plana çəkilir.

Reklam

turkiyede tehsil

Novruz mərasimlərində Bahar qızının rolu və rəmzi mənası

Bahar qızı Novruz bayramı mərasimlərinin əsas simvollarından biri kimi çıxış edir. Novruzda Bahar qızı personajını canlandıran qızlar xüsusi geyimdə, çiçək taclı, bəzəkli libasda müxtəlif mərasimlərdə, xalq oyunlarında iştirak edir, mahnılar oxuyur, şeirlər səsləndirir, uşaqlara şirniyyat paylayır. Bu obraz qədimdən kənd və şəhərlərdə, xüsusilə kənd icmalarında baharın rəmzi olaraq qəbul edilirdi.

Bahar qızı adətən qışın son günlərində, çərşənbələrdə meydana çıxır və onun gəlməsi ilə birlikdə təbiətdə yeniləşmə, torpaqda canlanma, evlərdə təmizlik və firavanlıq başlanır. Xalq arasında belə bir inam var ki, Bahar qızının addımı dəyəndə yer üzü yaşıllaşır, ağaclar çiçək açır, sular coşur və təbiət bərəkət saçır.

Ədəbiyyat və sənətdə Bahar qızı obrazının işlənməsi

Azərbaycan klassik və müasir ədəbiyyatında Bahar qızı motivi şeirlərdə, poemalarda, bədii nəsrdə tez-tez işlədilib. Baharın təravətini, təbiətin yenilənməsini, sevgi və həyat eşqini ifadə etmək üçün bu obrazdan geniş istifadə olunur. Səməd Vurğun, Bəxtiyar Vahabzadə, Mikayıl Müşfiq və digər tanınmış şairlərin poeziyasında Bahar qızı simasında yeniliyə, yaşama, təbiətə bağlılıq və gözəllik tərənnüm edilir.

Müasir uşaq ədəbiyyatında da Bahar qızı obrazı əxlaqi, estetik və ekoloji tərbiyənin bir vasitəsi kimi təqdim olunur. O, uşaqlara təmizliyi, zəhməti, sevinc və dostluğu aşılayır.

Bundan əlavə, rəssamlıqda, heykəltəraşlıqda, teatr və musiqili səhnə əsərlərində də Bahar qızı bəzən birbaşa obraz, bəzən isə simvol və ya ilham mənbəyi kimi çıxış edir.

Bahar qızı motivinin mifologiyada və etnoqrafiyada kökləri

Azərbaycan və ümumilikdə türk xalqlarının mifologiyasında Bahar qızı bir sıra qədim inanc və rituallarla bağlıdır. Orta əsrlərdən əvvəl Bahar qızı bəzən su, torpaq və məhsuldarlıq tanrıçası ilə eyniləşdirilib. O, ana torpağın və suyun canlanması, həyat və məhsuldarlığın əsas mənbəyi sayılıb. Müxtəlif bölgələrdə “Bahar ana”, “Yaz qızı”, “Gül qızı” kimi personajlar bu mifoloji ənənənin davamı kimi qarşımıza çıxır.

Etnoqrafik mənbələr göstərir ki, Bahar qızı rəmzi yazın gəlişini qeyd edən mərasimlərdə insanlarla təbiətin harmoniyasını, məhsuldarlıq, bar və bərəkət arzusunu təcəssüm etdirir. Baharın ilk günlərində kəndlilər xüsusi mərasimlər təşkil edib, Bahar qızının gəlişini şənliklərlə qeyd ediblər.

Bahar qızı və qadın arxetipi

Bahar qızı obrazı təkcə baharın yox, həm də qadınlığın, həyatvericiliyin, yaradıcı gücün, məhsuldarlığın simvoludur. O, saf, gülərüz, zəhmətkeş, ailə dəyərlərinə sadiq, sevgiyə və mərhəmətə açıq qadın arxetipinin milli modelini yaradır. Tarixi mənbələr və folklor motivləri göstərir ki, Bahar qızı obrazı qadının ailədə, cəmiyyətdə, təbiətlə münasibətdə oynadığı rolun poetik ifadəsidir.

Müasir dövrdə də Bahar qızı obrazı qadınların ictimai, sosial və yaradıcı fəallığının, təbiət və həyatla harmoniya axtarışının simvolu kimi yaşamaqdadır.

Bahar qızı: ekoloji və sosial aspektlər

Bahar qızı obrazı Azərbaycanda ekoloji mədəniyyətin və təbiətə sevginin formalaşdırılmasında böyük rol oynayır. O, yeni nəslə təbiətə qayğı, ətraf mühitin qorunması, ağacəkmə, təmizlik və birgə əmək dəyərlərini aşılayır. Bahar qızı məktəb tədbirlərində, maarifləndirici aksiyalarda, ictimai layihələrdə, ekoloji festivallarda aparıcı obraz kimi istifadə olunur.

Bahar qızının simvolunda həm də dostluq, əməkdaşlıq, təmiz niyyət və ümumi rifah ideyası yaşayır. O, cəmiyyətdə pozitiv, nikbin və yaradıcı enerjinin yayılması üçün ruhlandırıcı bir fiqurdur.

Bahar qızı və Novruz adətləri

Novruz bayramında Bahar qızına aid oyun və mərasimlər, onun geyimi, oxuduğu nəğmələr, hədiyyə və şirniyyat paylaması, uşaqlar üçün təlim və tərbiyə proqramlarının bir hissəsi kimi qorunub saxlanır. Bahar qızının ənənəvi geyimi rəngarəng, çiçəkli libasdan, tacdan, yaşıl və sarı rənglərdən ibarət olur. O, həm qışdan bahara keçidi, həm də qədim ənənələrin yeni nəsilə ötürülməsini simvolizə edir.

Bahar qızı: müasir dövrdə təzahürü və yeni simalar

Son illərdə Bahar qızı obrazı müasir sənət, sosial layihələr, kütləvi informasiya vasitələri və reklamda yeni məzmun və forma alıb. Qadın liderliyi, sosial layihələrdə fəallıq, kreativlik və ekoloji çağırışlar məhz Bahar qızının yenilənmiş simasında təqdim olunur. Uşaq festivallarında, məktəb tədbirlərində, maarifləndirici layihələrdə Bahar qızı obrazı uşaqlara sevgi, ümid, yaradıcılıq, sülh və təbiətə məhəbbət aşılayır.

Bahar qızı obrazı Azərbaycan xalqının minillik mədəni və ruhani təcrübəsinin, təbiət sevgisinin, qadınlıq və yenilik ideallarının ən gözəl poetik təcəssümüdür. O, folklorda, mərasimlərdə, ədəbiyyatda, incəsənətdə, gündəlik həyatımızda ruh yüksəkliyi, nikbinlik, təmiz niyyət və bərəkət gətirən bir obraz kimi yaşamaqdadır. Bahar qızı yalnız təbiətin yox, həm də insan ruhunun, ümid, dostluq və yenilik arzularının rəmzidir.

Ən Çox Verilən Suallar

1. Bahar qızı nəyi simvolizə edir?

Bahar qızı yazın gəlişini, təbiətin oyanmasını, bərəkət və firavanlığı, həmçinin qadınlıq, saf niyyət və ümid rəmzini simvolizə edir.

2. Bahar qızı hansı mərasim və bayramlarda iştirak edir?

Əsasən Novruz bayramında, çərşənbə mərasimlərində və yazın gəlişi ilə bağlı xalq şənliklərində Bahar qızı personajı iştirak edir.

3. Bahar qızı folklorda hansı şəkildə təsvir olunur?

Folklorda Bahar qızı gülərüz, təravətli, rəngarəng geyimli, təbiətlə, çiçəklə, bərəkətlə bağlı bir obraz kimi təsvir edilir.

4. Bahar qızı haqqında ən məşhur nəğmələr və bayatılar hansılardır?

Novruz mərasim nəğmələri, uşaq oyunlarında, bayatılarda Bahar qızı motivi geniş yayılıb. Məsələn, ‘Bahar gəldi, Bahar qızı’, ‘Çiçək donlu Bahar qızı’ və s.

5. Bahar qızının geyimi necə olur?

Ənənəvi Bahar qızı geyimi rəngarəng, çiçəkli libas, yaşıl-sarı rənglər, çiçək tacı və bəzəkli baş örtüyündən ibarət olur.

6. Bahar qızı obrazı Azərbaycan ədəbiyyatında necə əks olunub?

Klassik və müasir poeziyada Bahar qızı motivi baharın, yeniliyin, gözəlliyin və sevginin rəmzi kimi işlədilib.

7. Bahar qızı obrazı hansı mifoloji köklərə malikdir?

O, qədim türk, İran və Qafqaz mifologiyasında məhsuldarlıq, təbiət və ana torpaq tanrıçası ilə bağlıdır.

8. Bahar qızı məktəb tədbirlərində hansı məqsədlə istifadə olunur?

Uşaqlara təbiətə sevgi, dostluq, əmək, təmizlik və ekoloji tərbiyə vermək məqsədilə Bahar qızı obrazı tədbirlərdə geniş istifadə olunur.

9. Bahar qızı obrazı müasir dövrdə necə yenilənib?

Müasir sosial layihələrdə, festivallarda, ekoloji aksiyalarda Bahar qızı obrazı qadın liderliyi və yaradıcılıq simvolu kimi təqdim olunur.

10. Bahar qızının Azərbaycan mədəniyyətində rolu nədir?

O, milli kimliyin, təbiət sevgisinin, qadın və ailə dəyərlərinin, bərəkət və ümidin simvolu kimi Azərbaycan mədəniyyətində mühüm yer tutur.

Bir cavab yazın

Sizin e-poçt ünvanınız dərc edilməyəcəkdir. Gərəkli sahələr * ilə işarələnmişdir

Back to top button