CəmiyyətRiyaziyyatSosialTəhsil

Bölünən, Bölən, Qismət: Nədir, Tətbiqi, Anlayışı

Anlayışları riyaziyyatın ən əsas və gündəlik həyatda ən çox qarşılaşılan bölmələrindən biridir. Bu anlayışlar təkcə riyazi problemlərin həllində deyil, məntiqin, düşüncə sisteminin və həyatın müxtəlif sahələrində düzgün qərar vermək üçün də zəruridir. İlk baxışdan sadə görünsə də, bölünən, bölən və qismət anlayışlarının dərinliyi, onlardan düzgün istifadə etməyin əhəmiyyəti həm tədrisdə, həm gündəlik hesablamalarda, həm də müxtəlif sahələrdə özünü göstərir. Hər bir insan gündəlik həyatında ən azı bir dəfə bölmə əməliyyatından istifadə edir, bəzən bölünənin neçə bərabər hissəyə ayrıldığını, bölənin isə neçə hissəyə bölmək üçün lazım olduğunu müəyyənləşdirir. Qismət isə həmin bölmə nəticəsində alınan cavabdır və nəticənin əsas göstəricisi rolunu oynayır.

Bölünən, bölən və qismət riyazi dillə izah olunanda uşaqlar üçün bəzən çətin görünə bilər, lakin düzgün izah və praktiki nümunələrlə bu anlayışlar tam aydın olur. Riyaziyyat dərslərində bölmənin əsas qaydaları, terminlərin mahiyyəti, simvollarla göstərilməsi və gündəlik həyatda tətbiqi ilə bağlı praktiki tapşırıqlar öyrədilir. Müxtəlif yaş qruplarına aid dərsliklərdə və tədris proqramlarında bu mövzuya ayrıca önəm verilir. Həmçinin, bölünən, bölən və qismət anlayışları təkcə ədədlər üzərində deyil, kəsrlər, cəbr və hətta məntiqi düşüncə sahəsində də geniş istifadə olunur. Məqsəd, uşaqlarda və böyüklərdə analitik düşüncəni, məntiqi əlaqəni və nəticəyə gəlmək bacarığını inkişaf etdirməkdir.

Reklam

turkiyede tehsil

Bölünən Anlayışı

Bölünən, bölmə əməliyyatında bərabər hissələrə ayrılan ədədi ifadə edir. Məsələn, 20:4=5 ifadəsində 20 bölünəndir. Riyaziyyat dərslərində bu anlayış uşaq yaşlarından izah olunur, çünki ədədləri bərabər paylamaq, bölmək gündəlik həyatda çox vacibdir.

Bölünənin əsas funksiyası hər hansı bir ədədin neçə hissəyə bölündüyünü göstərməkdir. İstər real əşya, istərsə də abstrakt dəyər olsun, hər zaman bölünən böyük olan ədədi ifadə edir.

Bölən Anlayışı

Bölən isə bölünəni neçə bərabər hissəyə böləcəyimizi göstərir. Əvvəlki nümunədə 4 böləndir və bu ədədi neçə hissəyə ayıracağımızı müəyyənləşdirir. Bölən hər zaman bölünəndən kiçik və ya ona bərabər ola bilər.

Reklam

turkiyede tehsil

Bölən olmadan bölmə əməliyyatı aparmaq mümkün deyil və bu, bölmə riyaziyyatının əsas şərtlərindən biridir. Məntiqi olaraq bölənin sıfır olması mümkün deyil.

Qismət Nədir?

Qismət, bölmə əməliyyatı nəticəsində alınan cavabdır. Yəni bölünən ədədi bölənə böldükdə əldə olunan nəticə qismət adlanır. 20:4=5 misalında 5 qismətdir.

Qismət, bölmənin əsas məqsədidir və nəticənin nə olduğunu göstərir. Bəzi hallarda bölünmə tam olmur və qalıq da ola bilər.

Qalıq və Onun Əhəmiyyəti

Bəzən bölünən, bölənə tam bölünmür və bir hissə artıq qalır. Bu artıq hissəyə qalıq deyilir. Qalıq, riyaziyyatın daha mürəkkəb sahələrində, xüsusən də bölünmənin tam yerinə yetirilmədiyi hallarda önəmli olur.

Məsələn, 22:5=4, qalığı 2. Burada 22 bölünəndir, 5 böləndir, 4 qismətdir və 2 isə qalıqdır.

Bölünən, Bölən, Qismət və Qalıq Arasındakı Əlaqə

Bu anlayışlar arasında məntiqi və riyazi əlaqə vardır. Onların düzgün izahı və tətbiqi riyaziyyatın digər sahələrinin öyrənilməsinə də kömək edir. Ədədin tam bölünməsi, bölmənin doğruluğu və nəticənin düzgün qiymətləndirilməsi üçün bu anlayışlar əsasdır.

Hər hansı bir bölmə əməliyyatında əsas düstur belədir: Bölünən = Bölən × Qismət + Qalıq.

Həyatda Bölünən, Bölən, Qismətin Tətbiqi

Bölünən, bölən və qismət anlayışları yalnız məktəb dərslərində deyil, gündəlik həyatın müxtəlif sahələrində də istifadə olunur. Paylaşma, mal bölgüsü, vaxtın planlaşdırılması, resursların bölüşdürülməsi kimi bir çox nümunələr göstərilə bilər.

Məsələn, bir tortu 8 nəfər arasında bölmək – burada tort bölünəndir, insanlar bölən, hərəyə düşən pay isə qismətdir.

Riyaziyyatda Simvol və Terminlər

Riyaziyyatda bölmə əməliyyatı xüsusi simvollarla ( :, ÷, / ) göstərilir. Hər birinin məqsədi eynidir – ədədi bərabər hissələrə bölmək və qisməti tapmaq.

Bölünən, bölən və qismət riyaziyyat terminologiyasında əsas anlayışlardan biridir və bütün dünyada eyni məntiqə əsaslanır.

Riyazi Tapşırıqlar və Bölmənin Tətbiqi

Məktəb riyaziyyatında bölünən, bölən və qismətə dair tapşırıqlar şagirdlər üçün həm məntiq, həm də praktik bacarıq qazandırır. Bu tapşırıqlar uşaqlarda analitik düşüncə və sürətli hesablama vərdişlərinin formalaşmasında böyük rol oynayır.

İstər yazılı tapşırıqlarda, istərsə də gündəlik həyatda bu anlayışların düzgün tətbiqi həmişə lazımlıdır.

Cədvəl: Əsas Anlayışlar və Misallar

AnlayışTərifMisal
BölünənBərabər hissələrə bölünəcək əsas ədəd20
BölənBölünənin neçə hissəyə bölündüyünü göstərən ədəd4
QismətBölünmə nəticəsində alınan cavab5
QalıqTam bölünmədikdə qalan hissə0 (yaxud 2)

Bölünən, bölən və qismət riyazi düşüncənin, gündəlik həyatın və analitik məntiqin təməl daşlarındandır. Bu anlayışlar məktəb yaşından etibarən öyrədilir və böyüklərin də gündəlik həyatında geniş tətbiq olunur. Hər hansı bir resursun, vaxtın, əmlakın və ya malın bərabər şəkildə bölüşdürülməsi, düzgün idarə və səmərəli nəticə əldə edilməsi məhz bu anlayışlara əsaslanır. Uşaqlarda riyaziyyata marağı artırmaq, düşüncəni və məntiqi inkişaf etdirmək üçün bölünən, bölən və qismət terminlərinin praktiki və yaradıcı yollarla tədrisi mühüm rol oynayır. Gələcəkdə riyaziyyatın istənilən sahəsində uğurlu olmaq üçün bu əsas anlayışların mənimsənilməsi şərtdir.

Ən Çox Verilən Suallar

1. Bölünən nədir?

Bölünən bölmə əməliyyatında bərabər hissələrə ayrılan əsas ədəddir. Misal üçün, 18:3=6 ifadəsində 18 bölünəndir. Hər hansı bir resurs və ya əşya bölünəndir.

2. Bölən nədir?

Bölən, bölünənin neçə hissəyə bölünəcəyini göstərən ədəddir. 18:3=6 ifadəsində 3 böləndir. Hər zaman sıfırdan fərqli və bölünəndən kiçik və ya bərabər ola bilər.

3. Qismət nədir və necə hesablanır?

Qismət bölmə əməliyyatının nəticəsidir. Yəni bölünəni bölənə böldükdə alınan cavab qismət adlanır. 18:3=6 misalında 6 qismətdir.

4. Qalıq nədir və hansı hallarda olur?

Qalıq bölünən bölənə tam bölünmədikdə yaranır. Məsələn, 17:5=3, qalığı 2. Yəni tam bölünməyən hissə qalır.

5. Bölünən, bölən və qismət arasındakı əlaqə nədir?

Bu anlayışlar bölmə əməliyyatının əsas elementləridir. Onların düzgün quruluşu ilə doğru nəticə əldə edilir. Əsas düstur: Bölünən = Bölən × Qismət + Qalıq.

6. Bölmə riyaziyyatda necə simvollaşdırılır?

Riyaziyyatda bölmə :, ÷ və / simvolları ilə göstərilir. Hər biri ədədi bölmə əməliyyatını ifadə edir. Eyni məntiqə əsaslanır.

7. Bölünən, bölən və qismət gündəlik həyatda necə istifadə olunur?

Bu anlayışlar gündəlik həyatda paylaşma, resurs bölgüsü və hesablamalarda istifadə olunur. Məsələn, bir əşyanı bərabər hissələrə bölmək istədikdə bu anlayışlardan istifadə edilir.

8. Bölən həmişə bölünəndən kiçik ola bilərmi?

Bölən həm bölünəndən kiçik, həm də bərabər ola bilər. Bölən sıfır ola bilməz, çünki heç bir ədəd sıfıra bölünmür.

9. Bölmə zamanı qismət tam ədəd olmaya bilərmi?

Bəli, bəzən bölmə nəticəsində qismət tam ədəd olmur və bu halda qalığın olması mümkündür. Bu, xüsusilə kəsrlərlə işləyərkən müşahidə edilir.

10. Bölünən, bölən, qismət mövzusu hansı siniflərdə öyrədilir?

Bu mövzu əsasən ibtidai siniflərdə – 2-ci, 3-cü sinifdən başlayaraq riyaziyyat dərslərində geniş şəkildə izah olunur. Sonrakı illərdə isə daha mürəkkəb formalarda tətbiq olunur.

Bir cavab yazın

Sizin e-poçt ünvanınız dərc edilməyəcəkdir. Gərəkli sahələr * ilə işarələnmişdir

Back to top button