CəmiyyətDinGeyimSosialTarix

Əba : Nədir? Tarixi Kökləri, Formaları

Əbanın mənşəyi və tarixi kökləri

Əba qədim zamanlardan bu günə qədər müxtəlif mədəniyyətlərdə geyim forması kimi mövcud olmuş, zamanla həm funksional, həm də simvolik məna kəsb etmiş üst geyimlərindən biridir. Ən çox Yaxın Şərq və Orta Şərq mədəniyyətlərində rast gəlinən bu geyim əsasən uzun, boş biçimli və qolları olmayan bir paltar formasında tanınır. Əbanın ilk nümunələrinə Misir, Fars, Mesopotamiya və Ərəbistan torpaqlarında rast gəlinir. Həmin dövrlərdə əba həm kişilər, həm də qadınlar tərəfindən istifadə olunurdu və əsas məqsədi günəşdən, tozdan və soyuqdan qorumaq idi.

İslam dünyasında əbanın yayılması xüsusilə diqqətçəkicidir. Peyğəmbər Məhəmmədin də əba geyinməsi bu geyimi dini və mənəvi dəyərə çevirmişdir. Bu səbəbdən, əba təkcə sadə geyim deyil, həm də bir çox hallarda dini simvolizmi təmsil edir. Ərəb dilindən gələn “əbā” sözü örtmək, qorumaq anlamına gəlir və bu, əbanın ilkin funksiyasını aydın şəkildə əks etdirir.

Reklam

turkiyede tehsil

Əbanın forma və xüsusiyyətləri

Əba əsasən uzun, yerə qədər çatan, geniş və sərbəst biçimli parça ilə hazırlanır. Onun fərqli xüsusiyyəti qollarının olmaması və bədənin üst hissəsini tamamilə örtməsidir. Ənənəvi əbalar düyməsiz və ya açıq önlü şəkildə olur, bəzən sadəcə çiyin üzərinə atılır. Əbanın ən çox istifadə olunduğu bölgələrdə hava isti və quru olduğundan, bu geyim formasının geniş və hava keçirici olması həm praktik, həm də rahat bir seçim sayılır.

Material baxımından əbalar ipək, pambıq, yun və ya yüngül şifon kimi parçadan tikilir. Rənglər isə adətən tünd, neytral tonlarda olur: qara, qəhvəyi, tünd göy və tünd yaşıl kimi. Lakin bayram, mərasim və ya dini tədbirlər üçün xüsusi olaraq hazırlanmış əbalar qızıl işləmələr, əl işi naxışlar və zərgərlik detallar ilə bəzədilir.

İslam mədəniyyətində əbanın rolu

Əba İslam mədəniyyətində təkcə geyim vasitəsi kimi deyil, həm də mənəviyyat və təvazökarlıq simvolu kimi qiymətləndirilir. Peyğəmbər Məhəmmədin əba geyməsi onun nümunəvi davranışı ilə əlaqələndirilərək bir çox müsəlman üçün ilahi itaət və təqva göstəricisinə çevrilmişdir. Hədislərdə əbanın sadəliyi, təmizliyi və istifadəsi ilə bağlı müxtəlif təlimatlar mövcuddur. Əbanın geyinilməsində əsas məqsəd bədənin örtülməsi və diqqət çəkməyən, təmkinli geyim formasına riayət etməkdir.

Reklam

turkiyede tehsil

İslam alimləri əbanın sadə həyat tərzi və dünya nemətlərinə bağlı olmamağın rəmzi olduğunu vurğulayırlar. Bu mənada əba, zahidlik və təqva ilə assosiasiya olunur. Xüsusilə sufilik və dini zümrələrdə əba geyinmək ruhi paklıq və mənəvi kamillik nişanəsi kimi qəbul edilir.

Ərəb dünyasında əbanın istifadəsi

Ərəb ölkələrində əba hələ də geniş şəkildə istifadə olunan bir geyimdir. Qadınlar arasında daha çox “abayə” adı ilə tanınan bu geyim forması, ictimai yerlərdə sadəlik və əxlaqi çərçivəyə uyğunlaşmaq məqsədi ilə geyinilir. Abayə həm müasir, həm də ənənəvi modellərdə hazırlanaraq fərqli zövqlərə uyğun variantlarla təqdim olunur.

Kişilər üçün isə əba rəsmi və dini tədbirlərdə istifadə olunan geyim formasına çevrilmişdir. Qətər, BƏƏ, Səudiyyə Ərəbistanı və Küveyt kimi ölkələrdə əba geymək həm də status və nüfuz göstəricisidir. Zəngin şəxslərin geyindiyi əbalar adətən bahalı parçalardan tikilir və yüksək keyfiyyətli əl işləri ilə bəzədilir.

Azərbaycanın tarixi geyim mədəniyyətində əba

Azərbaycan mədəniyyətində əba kimi funksional və formal geyim formalarına rast gəlinir. Əsrlər boyu çobanlar, dərvişlər və xalq arasında mövcud olan uzun, geniş geyim formaları əba ilə oxşarlıq təşkil edir. Həmçinin tarixi miniatürlərdə, xalq dastanlarında və klassik ədəbiyyatda əbaya bənzər geyim formalarının təsvirinə rast gəlmək mümkündür.

Xüsusilə dini məktəblərdə təhsil alan tələbələrin və sufi dərvişlərinin geyimləri arasında əba bənzəri paltarlar olmuşdur. Bunlar adətən qara, boz və ya ağ rəngdə olur, və insanın dünya malından uzaq, mənəviyyata yaxın olduğunu simvolizə edirdi. Bu baxımdan, əbanın mənəvi yükü Azərbaycan mədəniyyətində də öz əksini tapmışdır.

Əbanın müasir dövrdə yenidən formalaşması

Əba müasir dövrdə yalnız dini və ənənəvi geyim kimi yox, həm də dəb elementinə çevrilmişdir. Moda evləri və geyim dizaynerləri əba formasından ilhamlanaraq yeni koleksiyalar hazırlayırlar. Xüsusilə Yaxın Şərq ölkələrində yaşayan və müasirliklə ənənəni uzlaşdırmaq istəyən qadınlar üçün əbalar gündəlik istifadə olunan geyim formalarına daxil olmuşdur.

Hazırda əbalar rəngarəng naxışlar, incə parça kombinasiyaları və zərif dizaynlarla təchiz olunur. Həm rahatlığı, həm də geyim kodlarına uyğunluğu səbəbindən müasir qadınlar tərəfindən geniş şəkildə istifadə olunur. Eyni zamanda dizaynerlər əba formasını şalvar, ətək və kofta ilə uyğunlaşdıraraq universal geyimlər yaradırlar.

Əbanın hazırlanma prosesi və sənətkarlıq ənənələri

Əbanın hazırlanması xüsusi peşəkarlıq və zərif işləmə bacarığı tələb edən bir prosesdir. Ənənəvi əbalar bəzən əl ilə tikilir və bu zaman parça seçimi, ölçü, bəzək detallarına böyük diqqət yetirilir. Parçanın keyfiyyəti, sapların sıxlığı, naxışların düzgünlüyü və tikmə texnikası əbanın həm rahatlığını, həm də estetik gözəlliyini müəyyən edir.

Əbanın tikişi zamanı sadəcə mexaniki bacarıq deyil, həm də estetik zövq və yerli mədəniyyətə uyğun motivlər əsas götürülür. Bu geyimi tikən ustalar nəsildən-nəslə ötürülən biliklərə əsaslanaraq öz sənətlərini yaşadırlar. Azərbaycanda bu sahədə daha çox sufi geyimləri ilə məşğul olan sənətkarların təcrübəsi diqqətəlayiqdir.

Əba və qadın geyim mədəniyyətindəki yeri

Qadınların geyim mədəniyyətində əbanın yeri xüsusilə son illərdə daha çox ön plana çıxmışdır. Müasir dünyada qadınların həm ənənəyə sadiq qalmaq, həm də zərifliyi qorumaq istəyi əbanın daha çox yayılmasına səbəb olmuşdur. Əba bədənin formalarını örtmək məqsədi daşıdığı üçün, qadınlar bu geyimi həm rahatlıq, həm də əxlaqi baxımdan uyğun hesab edirlər.

Bununla yanaşı, əbalar müasir modanın tələblərinə uyğunlaşdırılaraq, fərqli kəsimlərdə və dekorativ elementlərlə zənginləşdirilmiş şəkildə təqdim olunur. Qadınlar bu geyimi həm iş mühitində, həm də gündəlik həyatda, hətta xüsusi tədbirlərdə də geyinirlər. Bu da əbanın sadəcə dini bir element deyil, həm də estetik zövq göstəricisi olduğunu ortaya qoyur.

Əbanın sosial status göstəricisi kimi rolu

Əba bəzi bölgələrdə sadəcə geyim deyil, həm də sosial status göstəricisi kimi qəbul olunur. Xüsusilə ərəb ölkələrində geyinilən bahalı əbalar, geyənin cəmiyyət içindəki yerini və iqtisadi vəziyyətini nümayiş etdirir. Əllə işlənmiş qızıl saplarla bəzədilmiş əbalar, adətən varlı və nüfuzlu şəxslər tərəfindən geyinilir. Bu geyim forması rəsmi qəbul və tədbirlərdə nümayişkaranə şəkildə istifadə olunur.

Digər tərəfdən, sadə əbalar isə həm adi insanlar, həm də din adamları tərəfindən geyilir. Bu, əbanın həm rəmzi, həm də funksional məna daşıyan çoxşaxəli bir geyim forması olduğunu sübut edir. Sosial mesaj ötürən bir vasitə kimi əba bəzən insanın ideoloji və dini dünyagörüşünü də əks etdirə bilir.

Əbanın gələcək perspektivləri

Əbanın gələcəkdə də həm ənənəvi, həm də müasir tələblərə cavab verəcək şəkildə inkişaf edəcəyi gözlənilir. Moda sənayesində getdikcə artan maraq, dizaynerlərin bu geyim formasını öz yaradıcılıqlarına daxil etməsi əbanın daha geniş coğrafiyada yayılmasına səbəb olacaq. Xüsusilə müsəlman qadınların dünya miqyasında geyim kodlarına sadiq qalaraq dəbli görünmək istəyi bu geyimin davamlı populyarlığını təmin edəcək.

Eyni zamanda əbanın mədəni irs olaraq qorunması və sənətkarlıq ənənələrinin gələcək nəsillərə ötürülməsi üçün müvafiq tədbirlərin görülməsi vacibdir. Bu, həm mədəni müxtəlifliyin qorunmasına xidmət edəcək, həm də geyim mədəniyyətinə yeni nəfəs gətirəcək.

Əba yalnız geyim elementi deyil, o həm də tarix, mədəniyyət, mənəviyyat və sosial mənaları özündə cəmləşdirən dəyərli bir mirasdır. Bu geyim forması əsrlərdən bəri müxtəlif xalqların həyat tərzində, dini düşüncəsində və gündəlik praktikasında öz yerini qoruyub saxlamışdır. Əbanın bu qədər uzunömürlü və çoxşaxəli olması onun həm funksional, həm də simvolik gücündən qaynaqlanır. Müasir dövrdə də əba həm qadın, həm də kişi geyimlərində öz aktuallığını qoruyur və geyim sənayesinin ayrılmaz bir hissəsinə çevrilir. Bu səbəbdən, əbanın dəyərini anlamaq və onu mədəni bir sərvət kimi qiymətləndirmək hər bir cəmiyyət üçün əhəmiyyətlidir.

Ən çox verilən suallar

1.Əba nədir və hansı bölgələrdə istifadə olunur?

Əba uzun və geniş biçimli, adətən qolları olmayan üst geyimidir. Əsasən Yaxın Şərq, Orta Şərq və İslam dünyasında geniş yayılmışdı

2.Əbanın dini mənası varmı?

Bəli. İslam dinində əba sadəlik və təvazökarlığın simvoludur. Peyğəmbər Məhəmmədin əba geyməsi bu geyimi dini cəhətdən mənalı edir.

3.Əba ilə abayə arasında fərq nədir?

Əba daha çox kişi geyimi kimi tanınır, abaya isə qadınlar üçün hazırlanmış, oxşar dizaynlı bir geyim formasıdır.

4.Əba hansı parçalardan tikilir?

Ənənəvi əbalar ipək, yun, pambıq və şifon kimi hava keçirici və yüngül materiallardan hazırlanır.

5.Əba yalnız dini məqsədlərlə geyilir?

Xeyr. Müasir dövrdə əba həm dəbdə olan geyim forması kimi istifadə olunur və rəsmi tədbirlərdə

6.Azərbaycanda əba geyinmək ənənəsi varmı?

Tarixi olaraq bənzər geyimlər sufi dərvişlər və xalq arasında mövcud olmuşdur. Bu, mədəni bir uyğunluğun göstəricisidir.

7.Əbanı necə geyinmək lazımdır?

Əba adətən çiyindən asılır və ya bədənin üst hissəsini örtəcək şəkildə geyilir. Bəzi modellər kəmər və ya düymələrlə bağlanır.

8.Əba hansı tədbirlərdə geyinilir?

Əba dini mərasimlərdə, bayramlarda, cümə namazlarında və bəzən rəsmi tədbirlərdə geyinilir.

9.Müasir əba modelləri mövcuddurmu?

Bəli. Moda sənayesində əbalar müasir dizaynlarla yenidən təqdim olunur. Gündəlik istifadə və xüsusi tədbirlər üçün uyğun modellər mövcuddur.

10.Əbanın qiyməti necə müəyyən olunur?

Əbanın qiyməti istifadə olunan materiala, işləmə keyfiyyətinə və dekorativ elementlərə əsasən dəyişir. Əl işi olan modellər daha bahalı olur.

Bir cavab yazın

Sizin e-poçt ünvanınız dərc edilməyəcəkdir. Gərəkli sahələr * ilə işarələnmişdir

Back to top button
Zəng et WhatsApp