CəmiyyətDilçilikDünyagörüşüMədəniyyətSosial

İrfan Sözü: Mənası, Mədəniyyətdə Rolu

İrfan sözü əsrlər boyu həm Şərq, həm də Qərb mədəniyyətlərinin ən dərin fəlsəfi, dini və mənəvi məkanlarında xüsusi mövqe tutub. Bu anlayış bir çox dillərdə və cəmiyyətlərdə müxtəlif formalarda işlədilir, lakin ən çox Sufi təlimlərində və islam fəlsəfəsində mənəvi kamillik, həqiqət axtarışı və dərin idrakın simvolu kimi qəbul edilir. İrfan sözü ərəb mənşəlidir və lüğəvi olaraq “bilik”, “idrak”, “anlamaq”, “taniyan adam”, “maarifə qovuşmaq” anlamlarını verir. Bəzi mənbələrdə isə irfan “daxili bilik”, “batini idrak” kimi də təfsir olunur. Azərbaycanda da irfan termini, xüsusilə sufi poeziyasının və islam fəlsəfəsinin təsiri altında geniş yayılıb və insanın ruhani inkişafında, şəxsi kamilliyə gedən yolda əsas göstərici hesab edilir.

Reklam

turkiyede tehsil

Cəmiyyətin inkişafında, fərdi şəxsiyyətin formalaşmasında, ictimai dəyərlərin qorunmasında və dünyagörüşünün zənginləşməsində irfanın rolu danılmazdır. Mədəniyyət tariximizdə bu anlayışa müxtəlif baxışlar mövcuddur. İrfan, bir tərəfdən ilahi həqiqətlərə çatmaq üçün əqli və idraki bacarıqları inkişaf etdirməyə çağırışdır, digər tərəfdən isə insanın öz daxilində sülh, harmoniya, saf vicdan, mənəvi təmizlik tapması üçün yol göstəricidir. Ənənəvi dini-mənəvi sistemlərdə, xüsusilə də sufi məktəblərində irfan həm də öyrədici missiya daşıyır, çünki müridlər şeyxin rəhbərliyi ilə ilahi biliklərə yiyələnməyə çalışırlar. İrfan, eyni zamanda, maarifçilik hərəkatının, elmə və biliklərə meylin, humanizm ideyalarının yayılmasında da mühüm təsir göstərib.

İrfan: Mənşəyi və terminoloji izahı

İrfan termini ərəb dilindəki “ərəfə” kökündən yaranıb və əsasən “bilik əldə etmək”, “anlamaq”, “ağlın yetdiyi həqiqətləri dərk etmək” kimi mənaları ifadə edir. Lüğət anlamında irfan sözünün sinonimləri arasında idrak, maarif, dərk, təfəkkür, anlayış kimi ifadələr də yer alır. İrfan sözü Quran və hədislərdə, eləcə də klassik islam ədəbiyyatında tez-tez istifadə olunub və bu mənbələrdə fərqli səviyyələrdə izahlar verilib. İslam fəlsəfəsində irfan, daha çox, insanın öz nəfsinə qalib gəlməsi, batini həqiqətlərə çatması və qəlbi aydınlıq əldə etməsi kimi təfsir edilir.

Fars və türk sufi poeziyasında irfan anlayışı daha da dərinləşir və bədii dillə, simvolik mətnlərdə, şeirlərdə öz əksini tapır. Məsələn, Nizami Gəncəvinin, Füzulinin, Mövlana Cəlaləddin Ruminin yaradıcılığında irfan ruhu, insanı Allahın sevgisinə və kamilliyə aparan əsas vasitə kimi təqdim edilir. Azərbaycan xalqının mentalitetində də irfan yalnız dini bilik deyil, həm də ədəbi-mədəni dəyərlərin, insani keyfiyyətlərin əsas mənbəyi kimi qiymətləndirilir.

Reklam

turkiyede tehsil

Tarixən irfan məktəbləri, xüsusilə Orta Asiyada, Anadolu və Azərbaycan ərazisində geniş yayılıb. Bu məktəblərin əsas məqsədi insanı maddi dünyanın sərhədlərindən çıxarıb, batini idrak və ruhani kamilliyə çatdırmaq olub. İrfan dərsləri və dərnəkləri, sufi zikir mərasimləri, dini-fəlsəfi diskussiyalar birbaşa olaraq bu anlayışın cəmiyyətdə yayılmasına və dərin kök salmasına səbəb olub. İrfan sözünün terminoloji izahı müasir dövrdə də aktualdır və hər yeni nəslin mənəvi axtarışlarında, fərdi inkişafında, daxili balansın və harmoniya hissinin yaranmasında mühüm rol oynayır.

İrfan və Sufilik: Ruhani təkamülün əsas pillələri

İrfanla sufiliyin əlaqəsi, demək olar ki, ayrılmaz bir bütöv təşkil edir. Sufi təlimlərinin əsas qayəsi insanın daxili aləmini təmizləmək, eqo və nəfsdən azad olmaq və Allahı dərk etməyə çalışmaqdır. Sufilərə görə, irfan dərəcəsinə çatmaq üçün insan həm elmi, həm də mənəvi biliklərə yiyələnməli, şeyxin rəhbərliyi ilə öz daxili sirlərini kəşf etməlidir. Bu prosesə “seyrü-süluk”, yəni batini səyahət də deyilir.

Sufilikdə irfan, təkcə nəzəri bilik deyil, həm də əməli təcrübə, həyat tərzi və davamlı ruhani çalışmadır. Sufi ədəbiyyatında irfan sahibi olan insan, “arif” adlanır və bu şəxs bütün dünya ehtiraslarından, şəxsi mənfəətdən və maddi bağlılıqlardan uzaq durur, yalnız Allahın sevgisinə və həqiqətinə yönəlir. İrfan məktəblərində müridlər müəyyən mərhələlərdən keçir, zikir və müraqabə kimi ibadətlər edirlər, məqsəd isə yalnız zahiri bilik əldə etmək deyil, həm də ruhani səviyyədə kamilləşməkdir.

Sufi şairləri irfanın əhəmiyyətini bədii dillə, allegoriyalar və simvollarla təqdim ediblər. Füzulinin qəzəllərində, Mövlana Ruminin “Məsnəvi”sində, Yunus Əmrənin şeirlərində irfanın insana bəxş etdiyi rahatlıq, sülh və əbədi həqiqətə çatmaq arzusu dəfələrlə vurğulanıb. Bu ədəbi nümunələr, cəmiyyətin müxtəlif təbəqələri arasında irfanın daha geniş yayılmasına səbəb olub. Sufilikdə irfan həm də insanın mənəvi azadlığı, əxlaqi paklığı və daxili rahatlığı üçün əsas şərt kimi təqdim edilir.

İrfan və elm: Bilik, idrak və mənəviyyatın birliyi

İrfan anlayışı təkcə dini-mənəvi sahə ilə məhdudlaşmır. Tarix boyu irfan və elm arasında qarşılıqlı təsir və harmoniya yaranıb. Bəzi alimlər və filosoflar hesab edirlər ki, elm insana maddi dünyanın qanunlarını öyrədir, irfan isə ruhani və mənəvi aləmi dərk etməyə kömək edir. Bu baxımdan, hər iki bilik növü bir-birini tamamlayır və insanı kamil şəxsiyyətə çevirir.

Məşhur islam alimləri və filosofları, o cümlədən İbn Sina, Əl-Qəzzali, Fərabi və digərləri irfanı insan idrakının ən yüksək forması kimi qiymətləndiriblər. Onların fikrincə, irfan elmin dərinliklərində, müşahidə və analitik düşüncədə yaranır, insanı ətraf aləmin sirrlərinə, Allahın yaradılış möcüzələrinə daha yaxından bələd edir. İrfan sahibi olan alimlər yalnız dini və fəlsəfi biliklərlə kifayətlənməyib, astronomiya, riyaziyyat, fizika, tibbi elmlər kimi sahələrdə də irəli gediblər.

Azərbaycanda maarifçilik hərəkatının nümayəndələri də irfan və elmin birlikdə cəmiyyətə fayda verəcəyinə inanırdılar. Cəlil Məmmədquluzadə, Həsən bəy Zərdabi, Mirzə Fətəli Axundzadə kimi ziyalılar gənc nəslə təkcə zahiri bilikləri deyil, həm də mənəvi dəyərləri, irfanı öyrətməyin vacibliyini vurğulayıblar. Onların maarifçilik ideyaları irfanın cəmiyyətin tərəqqisində, milli-mənəvi dəyərlərin qorunmasında, təhsilin inkişafında, elmə marağın artmasında müstəsna rol oynamışdır.

İrfanın tarixi və mədəniyyətimizdə rolu

İrfan anlayışı Azərbaycan mədəniyyətində və ədəbiyyatında daimi və mühüm mövqe tutub. Orta əsrlərdən başlayaraq, Azərbaycan ədəbiyyatının ən önəmli simaları, xüsusilə klassik şairlər və alimlər, irfan motivlərini öz yaradıcılıqlarında xüsusi yerə qoyublar. Məsələn, Nizami Gəncəvi, Füzuli, Seyid Yəhya Bakuvi, Mir Möhsün Nəvvab kimi görkəmli şəxsiyyətlər irfanı həyatın əsas qayəsi, insanın inkişafında, təfəkkürün formalaşmasında və cəmiyyətin tərəqqisində əsas məqam kimi təqdim ediblər.

Azərbaycanın musiqi, təsviri incəsənət və memarlıq sahələrində də irfanın izləri açıq-aşkar hiss olunur. Xüsusilə muğam sənətində, məhəbbət və ilahi eşq mövzulu əsərlərdə, sufi zikir mərasimlərində irfan ruhu dominantdır. İrfan mədəniyyəti, eyni zamanda, ailə dəyərlərində, sosial münasibətlərdə, qonaqpərvərlik, səxavətlilik və mərhəmət kimi milli-əxlaqi keyfiyyətlərdə öz əksini tapır. Bu gün də irfan anlayışı Azərbaycan cəmiyyətində gənclər arasında mənəvi axtarışların, intellektual və ruhani inkişafın əsas qaynağıdır.

Tarixən irfan məktəbləri və dərnəkləri, ədəbi məclislər, sufi xangahları, dini tədris ocaqları ölkənin müxtəlif bölgələrində fəaliyyət göstərib. Bu məkanlarda insanlar birlikdə öyrənib, fikir mübadiləsi aparıb, mənəvi təcrübələrini bölüşüblər. Beləliklə, irfanın xalq arasında yayılması, milli-mənəvi birliyin, tolerantlığın və multikulturalizmin təşəkkülündə mühüm rol oynamışdır.

İrfan və əxlaq: Mənəvi dəyərlərin təməli

Əxlaqi prinsiplərin və davranış normalarının formalaşmasında irfanın rolu danılmazdır. Ənənəvi cəmiyyətlərdə irfan sahibi olan insan, başqalarına örnək kimi göstərilib, onun mərifəti, mərhəməti, dürüstlüyü və təvazökarlığı xüsusi qiymətləndirilib. İrfan, insanın öz nəfsini idarə etməsinə, pis xasiyyətlərdən uzaq durmasına, vicdanlı və məsuliyyətli olmasına kömək edir.

İrfan mədəniyyəti, ənənəvi ailə və cəmiyyət dəyərlərinin qorunmasında da vacib yer tutur. Böyüklərə hörmət, kiçiklərə qayğı, qonşuluq münasibətlərində sədaqət, ictimai münasibətlərdə səmimiyyət və etibarlılıq kimi meyarlar məhz irfan prinsipləri əsasında formalaşıb. İrfanlı insan cəmiyyətin problemlərinə biganə qalmır, sosial ədalətsizliyə, ayrı-seçkiliyə, haqsızlığa qarşı çıxır. O, eləcə də fərdi münasibətlərdə tolerantlıq, bağışlamaq və səbir kimi yüksək insani dəyərlərə üstünlük verir.

Əxlaqi dəyərlərin irfan vasitəsilə qorunması, eyni zamanda, cəmiyyətdə qarşılıqlı hörmətin və etimadın yaranmasına səbəb olur. Azərbaycan xalqının yüzillərlə qoruduğu və nəsildən-nəslə ötürdüyü mənəvi irs, bugünkü sosial mühitdə də öz aktuallığını saxlayır və irfan ənənəsi müasir cəmiyyətdə də böyük dəyərə malikdir.

İrfanın müasir cəmiyyətdə rolu və aktuallığı

Müasir dövrdə qloballaşmanın, informasiya axınının, texnoloji yeniliklərin cəmiyyətə təsiri artdıqca, mənəvi boşluq, sosial gərginlik, dəyərlər böhranı və psixoloji problemlər də aktuallaşır. Belə bir şəraitdə irfan anlayışı, insanlara ruhani sığınacaq, daxili harmoniya, həyatda məqsəd və məna tapmaq üçün əsas yol kimi təklif edilir. Müasir azərbaycanlı gənclər arasında irfan məktəblərinə, fəlsəfi dərnəklərə, dini və psixoloji seminar və təlimlərə maraq artıb.

Psixologiya və sosial elmlərin tədqiqatları göstərir ki, irfan sahibi olan insanlar daha dözümlü, sabit, məqsədyönlü və sosial məsuliyyətlidir. Onlar həyatın çətinliklərini, stressi, depressiyanı daha asan dəf edir, ictimai münasibətlərdə daha uğurlu və səmərəli olurlar. Eyni zamanda, irfan cəmiyyətə empatiya, humanizm, sosial həmrəylik və qarşılıqlı yardımlaşma kimi dəyərlər bəxş edir.

Azərbaycanın ali məktəblərində, universitetlərdə, psixoloji və fəlsəfi elmi tədqiqat mərkəzlərində də irfan anlayışı aktual elmi problem kimi öyrənilir. İrfanla bağlı konfranslar, seminarlar, araşdırma layihələri, kitablar və dərsliklər hazırlanır. Müasir dövrdə irfan elmi təfəkkür, humanizm və milli-mənəvi dəyərlərin qorunması baxımından əvəzsiz bir rol oynayır.

İrfan : Mənəvi inkişafda qadının yeri

İrfan ənənəsində qadının rolu xüsusi vurğulanır. Tarix boyu bir çox sufi qadınları, mistik şairlər, ruhani liderlər cəmiyyətin mənəvi təkamülündə mühüm rol oynayıblar. İrfan məktəblərində qadınlar həm təlim-tərbiyə prosesində, həm də icmanın təşkilatlanmasında aktiv iştirak ediblər. Onların şeirlərində, yazılarında ilahi eşq, təvazökarlıq, mərhəmət, səbir və hikmət kimi dəyərlər ön plandadır.

Azərbaycan ədəbiyyatında da qadın irfanının xüsusi yeri var. Nigar Rəfibəyli, Natəvan, Mirvarid Dilbazi kimi şairə və yazıçılar əsərlərində mənəvi dəyərləri, əxlaqi saflaşmanı, həyatın mənasını, ruhun təmizliyini ön plana çəkiblər. Qadınlar ailədə uşaqlara mənəvi tərbiyə vermək, gənc nəsli düzgün istiqamətləndirmək, ictimai dəyərlərin qorunmasına töhfə vermək sahəsində böyük rol oynayırlar.

Müasir dövrdə qadınlar fəal şəkildə irfan dərnəklərində iştirak edir, sosial və mədəni layihələr həyata keçirirlər. Qadın irfanı, həm də ailədə, təhsildə, işgüzar münasibətlərdə, cəmiyyətin müxtəlif təbəqələrində harmoniya və anlayış yaratmaq üçün əhəmiyyətlidir.

İrfan və ailə: Mənəvi dəyərlərin ötürülməsi

Ailə institutu Azərbaycan cəmiyyətində hər zaman müqəddəs sayılıb. Ailədə böyüyən hər bir fərd, əsasən, mənəvi dəyərləri, əxlaqi prinsipləri və həyat təcrübəsini ailədən, ata-anadan, nənə-babadan öyrənir. İrfan ənənəsi, nəsillər arasında körpü rolunu oynayır, ailə daxilində sevgi, qarşılıqlı hörmət, səbr və sədaqət kimi yüksək insani dəyərlərin qorunmasına kömək edir.

Ailədə irfanın əsas missiyası uşaqlara düzgün həyat yolu göstərmək, onlara vicdan, əxlaq, məsuliyyət, vətənpərvərlik və insanpərvərlik aşılamaqdır. Ailədə böyüyən uşaq, irfan ənənəsini mənimsədikcə, gələcəkdə sağlam, əxlaqlı, dürüst və uğurlu bir şəxsiyyət kimi formalaşır. Azərbaycanda ailə dəyərlərinə xüsusi önəm verilməsi, irfanın geniş yayılmasına, cəmiyyətin mənəvi birliyinin möhkəmlənməsinə səbəb olub.

Ailədə keçirilən ənənəvi mərasimlər, bayramlar, adət-ənənələr, nağıl və dastanlar, xalq mahnıları, atalar sözləri və məhəbbət dastanları da irfanın nəsildən-nəslə ötürülməsində vacib rol oynayır.

İrfanın tədrisi və maarifləndirmə fəaliyyəti

Müasir Azərbaycan cəmiyyətində irfanın tədrisi və maarifləndirilməsi xüsusi əhəmiyyət kəsb edir. Məktəblərdə, ali təhsil müəssisələrində, dini mədrəsələrdə, elmi-fəlsəfi dərnəklərdə irfan mövzusu həm nəzəri, həm də praktiki aspektdə tədris olunur. Müxtəlif dərs proqramlarında irfan, insan hüquqları, sosial məsuliyyət, əxlaq və mənəviyyat kimi mövzulara xüsusi yer ayrılır.

Azərbaycanda fəaliyyət göstərən dini icmalar, sufi məktəbləri, eləcə də maarifçi ziyalılar, irfanın cəmiyyətə təsirini artırmaq üçün müxtəlif layihələr həyata keçirirlər. Kitablar, məqalələr, konfranslar, seminarlar və ictimai diskussiyalar vasitəsilə irfan anlayışının mahiyyəti, əhəmiyyəti və real həyatda tətbiqi geniş şəkildə izah olunur.

Bütün bu tədris və maarifləndirmə fəaliyyətləri, gələcək nəsillərin mənəvi, əxlaqi və intellektual inkişafına, cəmiyyətin tərəqqisinə, milli-mənəvi dəyərlərin qorunmasına mühüm töhfə verir.

İrfan və təhsil: Fakültələr, ixtisaslar və təhsil imkanları haqqında

Azərbaycanda və dünyada irfan, fəlsəfə və teologiya sahələri üzrə müxtəlif ali məktəblərdə ixtisaslar mövcuddur. İrfan və fəlsəfi təlimlər əsasən aşağıdakı fakültələrdə tədris olunur:

FakültəİxtisasTəhsil müddətiTəhsil haqqı (illik)Qəbul şərtləri
İlahiyyat və dinşünaslıqİrfan və sufilik, Din fəlsəfəsi4 il1800-3500 AZNDövlət imtahanı, müsahibə
Fəlsəfə və sosial elmlərFəlsəfə, İrfan və mənəviyyat4 il2000-4000 AZNDövlət imtahanı, attestat
Filologiya və ədəbiyyatKlassik ədəbiyyat, İrfan poeziyası4 il1600-3000 AZNDövlət imtahanı, müsahibə
Psixologiya və sosial işRuhani inkişaf, İrfan psixologiyası4 il2000-3500 AZNDövlət imtahanı, attestat

İrfanla bağlı ixtisaslarda tələbələr, əsasən, islam fəlsəfəsi, sufi irfanı, batini biliklər, Azərbaycan ədəbiyyatında irfan motivləri, psixologiya və mənəviyyat, etik və sosial problemlər, dünyagörüşünün formalaşması, milli-mənəvi dəyərlər kimi mövzuları öyrənirlər. Bəzi universitetlərdə beynəlxalq mübadilə proqramları, seminar və yay məktəbləri, tədqiqat layihələri də təklif olunur.

Təhsil haqqı və qəbul qaydaları universitetdən-universitetə dəyişə bilər. Dövlət və özəl ali məktəblərdə təqaüd imkanları, fərqləndirici proqramlar və əlavə təhsil seçimləri də mövcuddur. Qlobal trendlər göstərir ki, irfan və mənəviyyat ixtisaslarına maraq ildən-ilə artır və bu istiqamətdə yeni tədqiqatlar aparılır.

İrfan anlayışı Azərbaycan cəmiyyətinin mənəvi və intellektual inkişafında, fərdi kamillik yolunda, milli-mədəni dəyərlərin qorunmasında əsas yer tutur. Tarixən formalaşan bu ənənə, insanın özünü dərk etməsinə, həyatın mənasını tapmasına, əxlaqi saflaşmaya, cəmiyyətdə harmoniya və sosial ədalətin təmininə xidmət edir. İrfan yalnız dini, fəlsəfi və ədəbi bir termin deyil, həm də insanı həyatın bütün sahələrində yüksək məqsədlərə, dürüstlüyə, səbrə və xeyirxahlığa sövq edən mənəvi məktəbdir.

Cəmiyyətin tərəqqisində, sosial münasibətlərin sağlam formalaşmasında, fərdi və kollektiv problemlərin həllində irfan ənənəsi əvəzedilməzdir. İrfanlı insanlar daha humanist, tolerant, anlayışlı və məsuliyyətli olurlar. Azərbaycanda irfan məktəblərinin, sufi dərnəklərinin, fəlsəfi və psixoloji maarifləndirmə layihələrinin fəaliyyəti, gənc nəslin mənəvi və əxlaqi inkişafına güclü təsir göstərir.

Ən Çox Verilən Suallar

1. İrfan nə deməkdir?

İrfan sözü, kökü ərəb dilində olan və ‘bilik’, ‘idrak’, ‘anlamaq’, ‘maarifə qovuşmaq’ mənalarını verən bir termindir. Əsasən dini-fəlsəfi mətnlərdə işlədilir və insanın batini həqiqətləri dərk etməsi, mənəvi kamilliyə çatması kimi izah olunur. Sufi təlimlərində irfan ilahi həqiqətə çatmaq, ruhani biliklərə yiyələnmək yolunu bildirir.

2. İrfan və elm arasında fərq nədir?

İrfan əsasən insanın mənəvi aləmində, batini idrakda əldə etdiyi bilik və təcrübələri əhatə edir. Elm isə müşahidə, təcrübə və araşdırma ilə əldə edilən, maddi dünyaya aid bilikləri təşkil edir. Hər iki anlayış bir-birini tamamlayır, lakin irfan daha çox ruhani inkişaf və daxili aydınlığa yönəlib.

3. İrfan sahibi insan hansı xüsusiyyətlərə malikdir?

İrfan sahibi insan anlayışlı, mərhəmətli, səbirli, tolerant və ədalətli olur. O, yalnız zahiri biliyə deyil, daxili aydınlığa, mənəvi təmizliyə üstünlük verir. Əxlaqi saflaşma, humanist yanaşma, və başqalarına hörmət onun əsas dəyərlərindəndir.

4. Azərbaycanda irfan ənənəsi necə yayılıb?

Azərbaycanda irfan ənənəsi əsasən sufi məktəbləri, dini dərnəklər, klassik ədəbiyyat və musiqi vasitəsilə yayılıb. Böyük şair və alimlər irfan mövzusunu öz yaradıcılıqlarında əsas mövzuya çeviriblər. Ədəbi məclislər, musiqi məclisləri, ailə və cəmiyyət dəyərlərində də irfanın izi var.

5. İrfan hansı fakültə və ixtisaslarda öyrədilir?

İrfanla bağlı biliklər əsasən ilahiyyat, fəlsəfə, filologiya, psixologiya və sosial elmlər fakültələrində, həmçinin dini məktəblərdə öyrədilir. Bu ixtisaslarda tələbələr dini-fəlsəfi təlimlər, sufi irfanı, mənəvi inkişaf və milli-mənəvi dəyərlər barədə dərs keçirlər.

6. İrfanın ailə tərbiyəsində əhəmiyyəti nədir?

Ailədə irfan ənənəsi uşaqlara vicdan, məsuliyyət, doğru-dürüstlük, insani münasibətlər, vətənpərvərlik kimi keyfiyyətlərin aşıladılmasına kömək edir. Mənəvi dəyərlər ailədən başlayır və nəsillər arasında irfan ənənəsi ötürülərək milli-mənəvi birliyin formalaşmasına səbəb olur.

7. Qadınların irfan ənənəsində rolu nədən ibarətdir?

Tarix boyu qadınlar irfan məktəblərində, sufi dərnəklərində, ədəbiyyatda və ailədə mənəvi təcrübənin ötürülməsində vacib rol oynayıb. Onların yaradıcılığı, tərbiyəçi və öyrədici mövqeyi ailədə, cəmiyyətdə harmoniya və insanlıq dəyərlərinin yayılmasına şərait yaradır.

8. İrfan sufi poeziyasının əsas mövzularındandırmı?

Bəli, irfan sufi poeziyasının əsas mövzularından biridir. Nizami, Füzuli, Mövlana, Yunus Əmrə kimi şairlərin şeirlərində insanın ruhani inkişafı, ilahi eşq, həqiqətə çatmaq arzusu və batini idrakın axtarışı tez-tez vurğulanır.

9. İrfan sahibi olmaq üçün insan nə etməlidir?

İrfan sahibi olmaq üçün insan həm dini, həm də elmi biliklər əldə etməli, öz daxili aləmini saflaşdırmalı, mənəvi tərbiyə üzərində çalışmalıdır. Sufi məktəblərində zikir, müraqabə, ruhi təlimlər və əxlaqi tərbiyə yolu ilə bu kamilliyə çatmağa çalışılır.

10. Müasir dövrdə irfanın cəmiyyətdə rolu nədir?

Müasir dövrdə irfan insanlara daxili harmoniya, psixoloji sabitlik, stressə davamlılıq, empatiya və sosial məsuliyyət hissi qazandırır. Cəmiyyətdə insanpərvərlik, tolerantlıq, milli-mənəvi dəyərlərin qorunması üçün irfan ənənəsi xüsusi rol oynayır.

Bir cavab yazın

Sizin e-poçt ünvanınız dərc edilməyəcəkdir. Gərəkli sahələr * ilə işarələnmişdir

Back to top button

Bizə 5 ulduz

Google-da bizə dəstək olun. Rəyiniz bizim üçün çox önəmlidir!

Rəy yaz